Hinga sügavalt sisse ja viska pärdik välja

Ma olen paar korda kirjutanud et osalen hingamise äratamise online kursusel. Kursus kestis 14 päeva, kuid minu läks rohkem aega, kuna ma ei raatsinud iga päeva uut harjutust võtta. Nii venis mul kursuse läbimine veidike pikemaks, kuid ega ei olegi vaja kiirustada eks. Ikka omas tempos.

Ma olen väga rahul, et ma selle kursuse läbi tegin. Ma hingasin enne väga alateadlikult ning pinnapealselt. Teadsin, seda ise ka, kuid ometigi ei võtnud mina midagi ette. Vahel  tõmbasin kopsud õhku täis ja siis ikka hingitsesin edasi.  Teadsin, et midagi peab minu hingamise juures muutuma, kuid ette ei võtnud midagi. Nii kui sain lõpuks kutse osaleda kursusel, siis olin väga rõõmus.

Esimesest päevast peale olin ma üllatunud, et kui lihtne on jääda hingamisharjutustega magama. Mina oleks üks neist, kel on koguaeg magamisega mingi jama. Olen elanud perioode, kus magan hea juhul paar tundi ööpäevas ja on olnud ka selliseid perioode, kus magan 16 tundi. Seda viimast on küll olnud väga vähe, pigem vaevlen pideva magamatuse all. Muidugi olen teinud uneuuringut, katsetanud unerohtude ja jumal teab veel millega. Vahel on korraks ka paremaks läinud, kuid mitte kauaks. Tabletid ei ole kunagi hea lahendus. Igaljuhul olin ma jälle tabeltimagaja ning peale paari õhtut hingamisharjutusi tundsin ennast korraga juba unisena ning jäin lihtsalt lambist magama. Täitsa niisama. Läks veel paar päeva ning ma täitsa sirge seljaga otsustasin, et mul pole magama jäämiseks muud vaja, kui ainult hingata.

Tõenäoliselt saab ennast ka rahulikuks hingata aga kuna ma pole vihane olnud, siis pole ma saanud seda ka katsetada. Olen küll palunud mõnel eriti närvilisel massaazikliendil  kasti hingamist teha ning see on alati mõjunud väga hästi, inimene on rahunenud  ja lõõgastunud, mida on ka kohe lihastes tunda.

Jagasin ühte harjutust oma sõbraga ning ta ütles, et ta ei saa hingamisharjutust teha, kuna ta ei suuda mõtlemist lõpetada. Pärdik pläriseb peas muudkui edasi ja mismoodi sa niimoodi hingad, kui tema taob trummi, et mõtleme läbi, et miks keegi täna sulle nii ütles, mida ta sellega mõtles?...raudselt halvasti. Mis sa arvad, mida ta homme veel võib öelda... ja mis üldse suvel saab? ja mida ma järgmisel jõuludel teen? 

Sellised suvalised mõtetud mõtted. Mida vähem tähelepanu sa pärdikule pöörad, seda puhtamad su mõtted on. Pole mõtet pärdikuga kaasa minna. Lihtne öelda, raske teha, kuid minu kogemus ütleb, et läbi nende harjutuste saab pärdikuga lõpparve teha. Vaja on ainult natuke kannatust ning järjepidevust ning ühel päeval istuda täielikus vaikuses ja ning ei mõtle mitte kuid midagi. Istuda vaikuses ja lihtsalt oled. Väga mõnus.

Minu jaoks oli kõige raskem leida igal päev harjutusi teha. Ikka oli tunne, et täna ma küll ei viitsi, et küll homme teen. Muidugi ei teinud ma homme, vaid tegin ikka täna oma harjutused ära. Lihtne on edasi lükata. Alati on lihtne kõik asjad edasi lükata - vähemalt need, mis sulle endale head on. On ju nii? Kuid kohe kui oma laiskuseussi minema ajasin ning harjutuse ette võtsin, tundsin ennast väga tänulikuna, et ma siiski seda tegin,sest ma tundsin ennast pärast väga hästi. 

Edasi harjutuste edenedes tundsin ma enda sees väga suuri protsesse toimumas. Kõiksugu vanad ja allasurutud tunded tulid esile, kas siis tundena või öösel unenägudena. Seda on keeruline kirja panna, seda peab ise kogema. Olen lõpetanud selle kuu ajaga pikalt lõpetamist vajavaid asju ning alustanud uusi. Teinud mitu suurt koera saba maha raiumist. Kergusega.

Mina praktiseerin edasi. Mul on nüüd oma hingamisharjutuste tööriistakohver olemas, on välja kujunenud oma lemmikpraktikad ning tean, millises olukorras, millist praktikat kasutada. Arvatavasti plaanin sügavamale kaevuda ning edasi õppida, kuid mitte enne kui hingamispraktika on muutunud minu tavaliseks päeva osaks. 

Mina olen rahul ja julgen sulle ka soovitada, et osale sellel kursusel. See võtab sinu päevast ainult pool tundi, kuid need on väga head pool tundi. Saad osaleda ka oma pereliikmetega või sõbraga koos, piiranguid, et mitmekesi te harjutusi teete ei ole. 

Hetkel on kursus müügis sõbrapäevahinnaga ning julgen arvata, et see on śõbrale või ka endale üks parim sõbrapäevakink.


Mida igapäevane hingamisharjutuste tegemine ja mediteerimine mulle annab?
❤️ Tõstad energiataset

🧡 Mõistad paremini oma tujusid, tundeid ja emotsioone

💛 Vererõhk normaliseerub ja püsib stabiilsemana

💚 Rahustad meelt ja toetad mentaalset selgust

💙 Vähendad stressi, ärevust ja depressiooni ja oskad nendega toime tulla

💜 Vabastad sügavale peidetud pingeid

Täpsete juhistega hingamismeditatsioonide kursus:



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Miks Orgu kava mind närvi ajab